Een mooi filmpje met een aantal squat tips!

Eén reactie Volgende »

  1. marc vanderheyden judoka gele gordel schreef:

    Geachte Heer Debrot,ik kocht onlangs het boek, krachttraining voor iedereen, maar ik ben als tornooi judoka gele gordel, wat teleurgesteld. Er staan veel te veel oefeningen in met halters en amper voor de boven benen of rug of borst spieren. Als er dan iets over staat, moet je dat gebruiken met een workstation. Niet iedereen heeft geld om een compleet workstation te kopen, laat staan plaats te hebben om die te zetten of weer insteken. Onze sportschool bevat alleen rekkers en judo materiaal, gelijk een grote bal bv, en noen maar op, voor te leren, voorwaartse val .Niet iedereen heeft tijd om naar club gym te gaan en het kost ook nog geld, want daar hebben vele toestellen, ik heb geen auto en woon op het platte land en voor het judo komen ze mij oppikken, alleen voor het judo. Ik heb thuis wel een mat en een judomat, een lange halter een korte halter een trekapparaat en een handknijper en dat is alles.
    Ik had gehoopt voor iemand die wereldkampioen was, dat jij zou rekening mee gehouden, met goedkope spullen, gelijk een judomat of en handknijper of een trekapparaat, maar daar staat niks van alternatieve oefeningen in, als je alleen beschikt thuis, over kleine en grote halter, een judomat en trek apparaat en iedereen heeft trappen in huis, een zetel of een bed en stoelen en daar kun je ook, iets doen om beter te worden, in het judo. Ik zal nog een boek moeten aanschaffen, dat zich richt op kracht trainen, waar thuis niet teveel voor nodig is. Ik wil beter worden, maar ik gebruik mij geld voor mijn judo en mijn tornooien en als huisvader alleen, kan ik mij dus niet veroorloven, om buiten 2 maal in de week te trainen in judo, ook nog 2 maal te gaan trainen in een sportschool, want het vervoer met de auto, doen ze ook niet gratis en tornooien zijn ook niet gratis en neem ,heb geen sponsor of coach, die komen pas op je af, als kampioen word

Plaats een reactie